הסוד הירוק של גוש דן נחשף - חמש דקות מתל אביב

בנייה נמוכה, סביבה ירוקה, מצודה ביזנטית וקהילה איכותית, כל זה בלב גוש דן. הצלחתם לזהות? מדובר בישוב שרוב תושבי המרכז לא ממש מכירים - אזור. יצאנו לסיבוב בכדי לנסות להבין מה סוד הקסם  של אזור - ואיך אפשר להיות כל כך קרובים למרכז, אבל להרגיש כמו באי ירוק ופסטורלי

קובי ליברמן ואורי חודי

דמיינו לכם יישוב ירוק ופסטורלי במרחק 5 דקות בלבד מתל אביב, עם קהילה איכותית ומחירי נדל"ן נמוכים בעשרות אחוזים. נשמע טוב מדיי? דמיוני? הכירו את אזור - המועצה המקומית הקרובה ביותר לתל אביב. במועצה, נכון ליוני 2024 ולפי נתוני הלמ"ס, במועצה חיים כ- 14,000 תושבים – ועל רקע התוכניות של היישוב להכפיל את האוכלוסייה בשנים הקרובות, לא פלא שמדובר בסוד גלוי, מדובר ביישוב אטרקטיבי שמעטים מודעים אליו. יצאנו להבין מה היתרונות של אזור ומה הופך אותה לכל כך מיוחדת.

 

 

  


"הלב הירוק של גוש דן"

ראש המועצה המקומית אזור, אריה פכטר, מתאר את אזור בתור "הלב הירוק בגוש דן". בנווגע למיקום האסטרטגי של הישוב, פכטר מספר "אנחנו נושקים לפארק אריאל שרון, 5 דקות מתל אביב, יציאות לחיפה, ירושלים ובאר שבע. עם הרבה מאוד פרויקטים של פינוי בינוי. אוכלוסיית היישוב עומדת להכפיל את עצמה", מספר פכטר.

תושבי אזור מהווים קהילה איכותית מאוד, והיישוב מציע את כל שירותי הפנאי והחינוך הנדרשים לסביבת מגורים מודרנית. "חינוך מצוין ותנועות נוער מהמובילות במדינת ישראל הם חלק מהסיבה לכך שהיישוב כל הזמן בהגירה חיובית" מעיד פכטר. "הרבה תושבים מתל אביב וחולון מגיעים לאזור. אני מאמין שבחמש השנים הקרובות, על רקע בנייה מסיבית, הכול ישתנה וישתנה לטובה".

  הדמית חוץ | קרדיט: חברת זיתוני הדמיות

 

 

"אזור היא פרבר של תל אביב, עם מחירים נמוכים בעשרות אחוזים"

יו"ר לשכת שמאי המקרקעין לשעבר, אוהד דנוס, אומר כי "אזור היא סוג של פרבר תל אביבי. אמנם שכונה מבודדות בדרום, אך כזו שמציעה איכות חיים גבוהה". בכל הנוגע לרמת המחירים מול תל אביב, דנוס מספר כי "באזור המחירים הממוצעים נעים סביב 30 אלף שקלים למטר, בעוד שבתל אביב הממוצע הכלל-עירוני עומד על 50 אלף שקלים למטר. זאת אומרת, אנחנו מדברים על פער של עשרות אחוזים".

 

הדמית חוץ | קרדיט: חברת זיתוני הדמיות

 

הדמית חוץ לילה  | קרדיט: חברת זיתוני הדמיות

 

באשר לשאלה לגבי ההיכרות המועטה של הישראלים עם אזור עד כה, דנוס אומר כי "זה עניין של מיתוג. מדובר במועצה מקומית, סולידית, בלי אינטרס לשווק את היישוב או למתג אותו יותר מדי. בהתאם, המקום השקט והסולידי הזה שממוקם מצוין בסמיכות לכביש מספר אחד, בין חולון לתל אביב, הוא מקום פסטורלי, מקום שקט, מקום קהילתי, מקום שאנשים באים לחיות בו ומעדיפים לא לספר על כך לחבר'ה. זאת אומרת, לשמור את הסוד הזה לעצמם. בינתיים זה מצליח להם בעשורים האחרונים".

 

"ההתחדשות העירונית היא חלק מהמהפכה של אזור"

"מבחינת חלק מההתפתחות של היישוב נובע מפרויקטים נוכחיים ועתידיים של התחדשות עירונית. "בתחזית הכוללת, צפויים להיהרס 1,500 יחידות דיור, ולהיבנות פי 3 יחידות דיור", מספר פכטר. "אנחנו עובדים עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, ובעוד 3-4 שנים הנוף של אזור צפוי להשתנות".


אחד היתרונות האדירים של אזור, היא הנגישות והקרבה לתל אביב – ללא הצפיפות העירונית. נדב בריח, משווק צרפתי צבי ובניו, מספר: "מבחינת, לוקיישן היישוב הזה נמצא אולי במיקום הנגיש ביותר שיש לתל אביב. הקהילה מאוד מאוד איכותית, והוא מאפשר את כל שירותי הפנאי, קהילה וחינוך שנדרשים לסביבת מגורים". על הפרויקט חדש, שיחולל מהפכה בעיר, הוא מספר: "הפרויקט שלנו הוא פרויקט ההתחדשות העירונית הראשון שהגיע לאזור, עם 96 יחידות דיור קיימות שהופכות להיות 380 יחידות דיור חדשות בשלושה מגדלים חדשים".

 

הדמית פנים SELECTED | קרדיט: חברת זיתוני הדמיות

 

הדמית פנים | קרדיט: חברת זיתוני הדמיות


בריח מעיד כי "הפרויקט הוא סוג של מגדלור בסביבה שלה, בגלל האופי של אזור, שהוא כפרי ונמוך, עם הרבה מאוד צמודי קרקע, הרבה שטחים ירוקים מסביב לפרויקט. הפרויקט שלנו כולל שני מגדלים בין 23 קומות, עם לובי מפואר, טרקלין עסקים, עמדות עבודה משותפות, 5 מעליות, פיר אשפה וחיפוי מאוד יוקרתי".

 

להשארת פרטים או מספר טלפון להתקשרות לחצו כאן


בשיתוף צרפתי צבי ובניו