
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז צפון שבמינהל התכנון, הפקידה תכנית להקמה של שכונת מגורים חדשה הכוללת כ- 2,000 יח"ד חדשות בטבריה.
במסגרת התכנית יוקמו כ – 628 יח"ד בבתים צמודי קרקע, כ – 198 יח"ד בבניינים בני 4-5 קומות, 574 יח"ד בבניינים בני 8-10 קומות ו – 584 יח"ד בבניינים בני 13-18 קומות.
בנוסף ליחידות הדיור החדשות, התכנית כוללת גם 9,247 מ"ר של שטחי מסחר ו- 47,078 מ"ר של שטחי ציבור לטובת הקמת מוסדות תרבות, חינוך, רווחה וספורט.
התכנית שנקראת - "טבריה המושבה", ממוקמת בסמוך לדרכים ראשיות - כביש 768 וכביש 77 החדש המחבר את טבריה למרכז הארץ.
הדמיה "טבריה המושבה". מקור - דוברות עיריית טבריה.
התכנית הינה חלק מפיתוח אזורי הכולל הקמת מרכז ספורט עירוני, קריית היי-טק ומרכז תחבורה עירוני שבו יעבור קו הרכבת העתידי.
בנוסף תוקם טיילת אשר תחבר את השכונה החדשה לשאר השכונות, מתחמי הפנאי והתעסוקה בעיר.
אורי אילן, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה צפון: "התכנית הינה חלק מהמהלך האסטרטגי לחיזוקו של מחוז הצפון שעיקרו פיתוח וחיזוק משמעותי של היישובים העירוניים, בהתאם ליעד הממשלה לבניית 450 אלף יחידות דיור".
התכנית הינה ביוזמת משרד הבינוי והשיכון.
